PROJEKT NOĆ KNJIGE 2017.
Manifestacija Noć knjige pokrenuta je 2012. godine na inicijativu Zajednice nakladnika i knjižara Hrvatske gospodarske komore i udruge Knjižni blok, kojima su se u organizaciji pridružili Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu, Knjižnice grada Zagreba, Udruga za zaštitu prava nakladnika - ZANA te portal za knjigu i kulturu Moderna vremena.
Datume značajne za knjigu "Svjetski dan knjige i autorskih prava" (23. travnja) i "Dan hrvatske knjige" (22. travnja) povezali su u jedinstvenu manifestaciju Noć knjige.
Osnovna nakana Noći knjige je da se barem na jedan dan govori o čaroliji stvaranja i radosti čitanja knjiga uz razne radionice i predstavljanje knjiga domaćih i svjetskih autora, te druženja uz knjigu i čitanje.
U našoj se školi Noć knjige obilježavao cijeli tjedan, od 24. do 28. travnja, u organizaciji knjižničarke Marije Gajski. Sudjelovali su svi učenici nižih razredi sa svojim učiteljicama, 5.b, 5.c, 8.b i svi 6. razredi s profesorima informatike, engleskog i hrvatskog jezika.
Učenici nižih razreda naše škole su sa svojim učiteljicama obilježili Noć knjige programom „Starija djeca čitaju mlađoj“.
Učenici trećih razreda čitali su učenicima prvih, a učenici četvrtih razreda čitali su učenicima drugih razreda. Nakon čitanja slijedila je još jedna zabavna aktivnost povezana s tekstom koji se čitao.
Pozvali smo i književnicu Miru Šincek u posjet te joj priredili glazbeno-scenski program u kojem su nastupali učenici 3.a, 3.b i 3.c razreda. Na susretu s književnicom i priredbi bili su i učenici prvih i drugih razreda. Teta Mira nam je pročitala tri još neobjavljene priče. Bilo je vrlo veselo.
Razredna nastava: STARIJA DJECA ČITAJU MLAĐOJ
3.a čita 1. a
Čitamo dječje šale, odgonetavamo rebuse, rješavamo križaljke.
Trećaši traže odgovore na pitanja prvaša u enciklopedijama.
Učiteljice: Sanja i Tonka
3.b čita 1.c
Čitamo bajku „Matovilka“ braće Grimm.
Izrada stripa „Matovilka“.
Učiteljice: Andreja i Nena
3.c čita 1.b
Čitamo tekst o očuvanju naše Zemlje.
Izrađujemo slikovne kartice s temom prirode i njima igramo igru memorije.
Učiteljice: Mirna i Nada
4.a čita 2.a
Čitamo „Plesnu haljinu žutog maslačka“ Sunčane Škrinjarić.
Izrada ilustracija.
Učiteljice: Dubravka i Azra
4.b čita 2.c
Čitanje basni Gustava Krkleca „Telegrafske basne“. Odgonetavanje značenja basni.
Što je ilustracija? Budmo i mi ilustratori.
Učiteljice: Maja i Suzana
4.c čita 2.c
Čitamo priče Mire Šincek iz zbirke priča „Zgodbalice“.
Izrada slikovnice. Slikovnicu su učenici poklonili književnici Miri Šincek koja je bila poklonom oduševljena.
Učiteljice: Sandra i Snježana
OSTALE RADIONICE:
5. b i 5.c
Sudjelovanje u projektu „Te čarobne riječi!“
Odgonetavanje značenja hrvatskih riječi uz pomoć rječnika i pisanje objašnjenja na učenicima razumljiv način.
Profesorica hrvatskog jezika: Jasenka
8.b
Moja najdraža knjiga.
Prezentacija na video zidu.
Profesorica informatike: Vlasta
6. razredi
„Koja je tvoja najdraža knjiga? Zašto?“
Medijska radionica.
Prezentacija na video zidu.
Profesorica informatike: Ana
2.a
Izrada ilustriranog rječnika-plakata na temu lektire na negleskom jeziku „The red ridding hood“ („Crvenkapica“)
Profesorica engleskog jezika: Marina
4. a razredi
Izr Profesorica engleskog jezika: Marinaada ilustriranog stripa- rječnika-plakata.
4.b
Izrada naslovnice najdraže ili izmišeljene knjige kolažem.
Izložba.
Učiteljica: Maja
4.b
Izrada književnih bombončića.
Učiteljica: Maja i knjižničarka Marija
4. c
Izrada ilustriranog rječnika-plakata.
Tema: Mediteranska prehrana
Profesorica engleskog jezika: Marina