preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ivana Mažuranića Zagreb

Login

 

ŠKOLSKA GODINA 2019. / 2020.

Akcijski plan Nacionalne strategije poticanja čitanja za 2019. godinu, usvojen je 2017. godine s ciljem doprinosa razvoju kulture čitanja i omogućavanja što većem broju pripadnika hrvatskog društva čitanje sa zadovoljstvom i razumijevanjem s općim ciljem: razvijati čitalačku pismenost i poticati čitatelja na aktivno i kritičko čitanje, posebice djece i mladih.

 

PROJEKTI POTICANJA ČITANJA ŠKOLSKE KNJIŽNICE

Školski projekt: ČITAM SVOJU KNJIGU

Nacionalna kampanja za poticanje čitanja: ČITAJ MI!

Međunarodni projekt: NAŠA MALA KNJIŽNICA

 

Namjena projekata:

1. Poticanje učenika na čitanje i čuvanje knjiga

2. Razvijati i poticati znatiželju učenika

3. Širiti obzore i zavoljeti čitanje

4. Razvijanje dječjeg interesa za knjigu i poticanje na razvoj čitalačkih navika

5. Djelotvorno korištenje slobodnog vremena

6. Posjet kulturnim ustanovama i priredbama

7. Sudjelovanje u prigodnim natjecanjima

 

ŠKOLSKI PROJEKT "Čitam svoju knjigu"

Projekt poticanja čitanja ČITAM SVOJU KNJIGU provodi se u našoj školi i u školskoj godini 2019./2020. U projektu sudjeluju svi učenici drugih razreda.

Nakon svladavanja čitanja u prvom razredu potičemo učenike na redovan posjet školskoj knjižnici, odabir knjige po vlastitom ukusu i čitanje oblikujući vlastiti čitateljski ukus.

Čitateljski kutak 2.a

Način realizacije projekta

Svaki dan, učenici 15 minuta čitaju knjigu po vlastitome izboru. Knjigu uglavnom odabiru u školskoj knjižnici, ali mogu donijeti i svoju omiljenu knjigu koju će čitati.

Knjigu ne nose kući već je ostavljaju u učionici.

Nakon svakog ciklusa čitanja, koji traje oko dva mjeseca, u školskoj se knjižnici organizira okrugli stol gdje učenici raspravljaju o pročitanim knjigama i preporučuju jedni drugima svoje omiljene naslove. Izbor knjiga za projekt isključuje lektirne naslove. 

   

Okrugli stol o pročitanim knjigama - izrada plakata

Okrugli stol

U sklopu projekta „Čitam svoju knjigu“ učenici drugih razreda okupljaju se svakih dva mjeseca na Okruglom stolu. To znači da je mišljenje svakoga jednako važno.

Učenici razgovaraju o pročitanim knjigama, razmjenjuju informacije i dojmove i ukratko opisuju na malom plakatu za pano knjižnice kako bi i ostali učenici u školi bili upoznati sa zanimljivim knjigama koje vrijedi pročitati.

                      PROJEKT "Čitaj mi!"

Sudjelovali smo u Nacionalnoj kampanji za poticanje čitanja "Čitaj mi!". Provedene su razne aktivnosti Kako bismo potakli učenike na čitanje.

 

Aktivnosti u sklopu projekta "Čitaj mi!"

  • Učenici od drugog do četvrtog razreda čitali su naglas jedni drugima. Čitanjem naglas čitač uvježbava dikciju i jasno izgovaranje riječi prilikom čitanja, a slušatelji vježbaju koncentraciju. Na kraju čitanja učenici su diskutirali o pročitanom.
  • Učenici 3. b razreda s učiteljicom Majom Vučković uhvatili su se ukoštac sa Čitateljskim izazovom. Neki od izazova: pronađite sliku i razgovarajte o njoj, čitajte u grupi, posjetite obližnju gradsku knjižnicu, pronađite u priči nepoznatu riječi i razgovarajte o njoj...

  • Natjecanje u videonajavi knjige: U sklopu Nacionalne strategije za poticanje čitanja Ministarstvo kulture i medija uputilo je javni poziv osnovnim i srednjim školama za izradu videonajave književnog djela po izboru (book trailera). U tom su natjecanju sudjelovali i naši učenici iz 4.b, 7. b i 7.c.
  • Birajmo knjigu prema odlomku: Učenici 5. a razreda dobili su na izbor knjige u jednakim omotima na kojima je bio zalijepljen odlomak iz knjige. Knjige su birali prema odlomku na omotu.

Jedan je razred omotao knjige u jednake omote, drugi je razred pretipkao odlomak, a treći je razred lijepio odlomke na knjige kako bi učenici birali koju će knjigu posuditi prema odlomku na knjizi. Kod svih učenika koji su sudjelovali u tom procesu probuđena je znatiželja.

 

  • Čitalački izazov za sedmaše: Učenici sedmih razreda birali su knjige prema različitim kriterijima. Pročitaj knjigu:
    • u kojoj je glavni lik djevojčica
    • koju je napisao pisac mlađi od 30 godina
    • poezije
    • kriminalistički roman
    • sa zelenim koricama (...)

Na ta način učenici su imali odriješene ruke pročitati knjigu koju žele. Učenicima se taj izazov doista svidio.

 

Rođendan kampanje "Čitaj mi!"

 PORUKA DJECI SVIJETA 2020.

Ovogodišnju Poruku djeci svijeta napisao je Peter Svetina, slovenski književnik.

Ilustrirao je Damijan Stepančič, slovenski ilustrator i slikar.

Kampanja “Čitaj mi!” koja slavi sedmi rođendan objavljuje prijevod Poruke.

 

Zapeli zajedno

Autorica slikovnice "Zapeli zajedno" Ida Marinić namijenila je slikovnicu tome da uči djecu odnosima prema drugima, prema sebi i svijetu oko sebe.

Slikovnica je namijenjena djeci i odraslima, o tome kako se slagati sa svojom obitelji i sa svijetom uopće dok smo zaglavljeni jedni s drugima u ovim čudnim vremenima.

U svakom slučaju...preuzmite slikovnicu besplatno - autorica ju slobodno dijeli na linku: https://tinyurl.com/s7h6lgv

 

Međunarodni projekt NAŠA MALA KNJIŽNICA

Tijekom školske godine 2019./2020. provodi se projekt „Naša mala knjižnica“ u 4.b razredu. Projekt provode učiteljica Nada Ban i školska knjižničarka Marija Gajski u suradnji s izdavačkom kućom Ibis grafika koja je hrvatski partner projekta, dok je projekt osmislilo Umjetničko udruženje "Sodobnost".

Osnovna namjena projekta usmjerena je na stalno povećanje i razvoj publike među djecom, kako bismo u budućnosti dobili publiku koja će biti spremna kritički čitati književna djela i upotrijebiti svoje znanje za istraživačko učenje.

U projektu sudjeluje sedam zemalja Europske unije. Zemlja partner ove godine je Slovenija. Učenici čitaju knjige koje su napisali i ilustrirali mladi slovenski književnici i ilustratori, provode literarne, dramske, likovne i druge kreativne aktivnosti i uče o Sloveniji iz enciklopedija i žive riječi (gost predavač o Sloveniji).

CILJEVI PROJEKTA

1. Poticanje čitanja i razvijanje ljubavi prema pisanoj riječi

2. Promoviranje vrhunskih književnih djela hrvatskih i stranih autora koja prate ilustracije izrađene prema najvišim umjetničkim standardima

3. Pristupačnost kvalitetnih knjiga stranih autora na hrvatskom jeziku našim čitateljima

4. Uvažavanje različitosti i solidarnosti kao temeljne vrijednosti u zajednici

5. Suradnja učitelja/knjižničara, roditelja i učenika

6. Uključivanje roditelja u školsku zajednicu

Zamišljeno je da jedna od nagrada za sudjelovanje u projektu bude gostovanje autora u nekoliko škola i vrtića ili susret s autorima djela koja čitaju. Malo smo prilagodili nastavak provođenja projekta zbog epidemioloških mjera i nastave na daljinu, ali učenici i dalje čitaju i izvršavaju aktivnosti s jednakim entuzijazmom.

POPIS KNJIGA ZA PROJEKT

Zbirka vrijednih knjiga za provođenje projekta, naslova koje je Ibis grafika odabrala kao vrijedna djela čije su autori i ilustratori zaslužili dodatnu međunarodnu promociju, uključuje niže navedene naslove koje nam je Ibis grafika ustupila u e-obliku.

Knjige za projekt u elektroničkom obliku 

Nakon početka pandemije nije bilo moguće posuđivati knjige u knjižnici te nam je Ibis grafika omogućila da nastavimo sa projektom čitajući knjige online:

 

Kestutis Kasparavičius: Podvodna priča

Iva Dužić, Davor Schunk: Bodljikava knjiga 

Jana Bauer: Ding dong priče 

Nada Horvat, Pika Vončina: Brljibanovo kazalište 

Marijana Križanović, Vanda Čižmek: Čarobni kalendar 

Branka Žodan, Tajana Ivić: Dječarac Sjeverac i Patka Selica

   

Predavanje o Sloveniji

Da bismo znali odakle nam dolaze naši pisci i ilustratori u posjet nam je na poziv došao g. Marijan Husak. Učili smo o Sloveniji, njenim gradovima, rijekama, jezerima, jeziku, običajima... Učili smo slovenski jezik. Učenici su priredili doista lijepu izložbu i tumačili izloške.

Jako smo se lijepo družili, slušali zanimljivo predavanje, a g. Husak je razgledao izložbu koju smo mu priredili.

  

 

Više o projektu na stranicama virtualne knjižnice:

https://sites.google.com/view/tajne-male-knjiznice/%C5%A1kolska-godina-2019-2020

 

IVANA BRLIĆ-MAŽURANIĆ

Ivana Brlić Mažuranić ime je koje već desetljećima obilježava naša djetinjstva i obogaćuje našu maštu. Stvorila je djela neprolazne vrijednosti na kojima joj mogu zavidjeti mnogi narodi koji su podarili čovječanstvu, posebno dječjoj književnosti, vrhunska umjetnička djela.

Uz obljetnicu rođenja hrvatskoga Andersena (18. travnja) učenicima trećih i četvrtih razreda su ponuđene digitalizirane knjige iz NSK.

Pročitajte prvo izdanje knjige: PRIČE IZ DAVNINE  

 

 

NOĆ KNJIGE

Malo je teže organizirati aktivnosti ili okupljanje u uvjetima pandemije, ali nekako smo uspjeli:

Učiteljice prvih i drugih razreda su dobile snimku knjižničarke koja čita priče, a one su ih prosljeđivale učenicima. Učenici drugih razreda izrađivali su crteže i postere povodom projekta „Čitam svoju knjigu“. Učenici predmetne nastave dobili su link za predstavu i film „Tko pjeva zlo ne misli“.

 

 

SVJETSKI DAN PLESA

U spomen na dan rođenja Jean-Georgesa Noverrea (1727-1810), kojeg smatraju utemeljiteljem modernog baleta, UNESCO je 1982. godine proglasio 29. travnja Međunarodnim danom plesa. Pogledajte ove balete!

ORAŠAR (Mariinsky Theatre, Sankt Petersburg)

BAJADERA (La Bayadère by Russian State Ballet. Full performance)

LABUĐE JEZERO  (Tchaikovsky: Swan Lake - The Kirov Ballet)

TRNORUŽICA (ROBERTO BOLLE and Diana Vishneva ~The Sleeping Beauty)

 

 

 

preskoči na navigaciju