Ciljna skupina
Učenici 1. - 4. razreda, vanjski suradnici
Partneri
Hrvatska mreža školskih knjižničara (HMŠK), Udruga Sklonište dobrote, Čakovec, Udruga Spas, Varaždin, Azil Prijatelji, Čakovec, školski knjižničari i učitelji uključeni u projekt, predstavnici medija.
Namjena projekta
Briga o napuštenim životinjama. Osobni i socijalni razvoj učenika aktivnim uključivanjem u poboljšanje kvalitete života civilnoga društva kroz brigu za napuštene životinje i pomoć udrugama koje brinu o tim životinjama.
Ciljevi projekta
- Razvijanje informacijske pismenosti kroz upoznavanje s problemom napuštenih životinja i izvješćivanjem o njemu.
- Razvijanje kreativnosti uz suradničko rješavanje problema, osmišljavanjem i provedbom jedne aktivnosti mjesečno za pomoć udrugama koje brinu o napuštenim životinjama.
- Zagovaranje aktivnog građanstva u svojoj zajednici kroz prezentiranje rezultata djelovanja.
Aktivnosti i očekivani rezultati (ishodi):
Aktivnosti:
- pokretanje lokalne zajednice za potporu projektu (i tim i učenici)
- upoznavanje odabranih učenika (predstavnici razreda) s problemom napuštenih životinja i rada udruga koje brinu o tim životinjama
- učenici prezentiraju problem napuštenih životinja i rada udruga koje brinu o tim životinjama drugim učenicima
- učenici sudjeluju u kreativnom natječaju za stvaranje vizualnog identiteta projekta
- upoznavanje s pojedinim životinjama o kojima će se voditi briga na nivou razreda
- stvaranje razrednog identiteta unutar projekta
- učenici zajedno s učiteljima osmišljavaju humanitarne aktivnosti za odabrane životinje/udruge i aktivnosti na promicanju rješavanja problema napuštenih životinja (jedna mačka i jedan pas po razredu)
- provedba osmišljenih aktivnosti
- promocija projekta na nivou RH (tim, učenici, pokrovitelji)
- uključivanje više škola u projekt (tim, pokrovitelji)
Ishodi:
- sva djeca uključene u projekt upoznata s problemom napuštenih životinja i rada udruga koje brinu o njima
- provedena minimalno jedna razredna humanitarna aktivnost mjesečno za određenu životinju/udrugu
- učenici odabrani po vlastitoj volji prezentiraju svoje aktivnosti na rješavanju problema napuštenih životinja na najmanje jednom školskom javnom istupu po tromjesečju
Ostali očekivani ishodi
- Razvijena informacijska pismenost i prezentacijska vještina.
- Razvijena kreativnost i suradnički rad.
- Razvijena osobna, socijalna i građanska kompetencija.
- Veća prepoznatljivost škole, udruge HMŠK i udruga koje brinu o napuštenim životinjama.
- Provedene sve aktivnosti na nivou škola uključenih u projekt.
Način provedbe:
- Pronalaženje partnera (HMŠK, udruge koje brinu o napuštenim životinjama, mediji, zainteresirani gospodarski subjekti) i pokrovitelja.
- Određivanje timova za provedbu projekta i zadataka za postizanje planiranih ciljeva i rezultata.
- Priprema sudionika i njihove aktivnosti.
- Dobivanje potrebnih dozvola za provedbu projekta.
- Provedba planiranih zadataka.
- Praćenje i analiza provedbe.
Troškovnik aktivnosti:
Nastavne materijale osiguravaju udruge za napuštene životinje i škola, sredstva za promociju projekta osiguravaju HMŠK i zainteresirani sponzori. Ostala sredstva osigurava također škola.
Društvena potreba za ovim projektom:
- Projekt je nastao kao odgovor na uočavanje problema s kojima se susreću udruge koje brinu o napuštenim životinjama kao što su nedostatna financijska sredstva i potrepštine, nedostatak volontera za rad sa životinjama, prostornih i drugih uvjeta rada.
- Problem generira nedovoljna educiranost društva vezano uz nekontrolirano razmnožavanje ljubimaca, nedostatak odgovornosti i brige pojedinaca obzirom na nesamostalnost ljubimaca te nedovoljno razvijen volonterski segment civilnog društva u Hrvatskoj.
- Edukacijom djece i pokretanjem na humanitarnu i volontersku aktivnost projekt bi trebao smanjivati navedene probleme.
Plan u slučaju da projekt propadne (minimalna alternativa):
Provedena jednokratna akcija na nivou škole za pomoć lokalnoj udruzi koja brine o napuštenim životinjama.
Vrjednovanje i korištenje rezultata vrjednovanja:
Anketa o stupnju zadovoljstva učenika radom na projektu i rezultatima.
Popraćenost na webu škole i ostalim medijima.
Izvješća udruga koje brinu o napuštenim životinjama.
Izvješća škola o rezultatima provedbe projekta.
Tim za provedbu:
Nada Ban, učiteljica 1.b
Marija Gajski, školska knjižničarka
Ožujak
Dan Clark: "Prodaju se psići"
Čitali smo priču o dječaku koji je razgledavao pse koji su bili na prodaju. Nakon što je odabrao psića kojeg želi kupiti prodavač je pokušao uvjeriti dječaka da ne uzme odabranog psa jer nije dovoljno dobar za njega jer šepa. Ponudio mu je šepavog psa besplatno jer nije valjan. Dječak je rekao da želi baš tog psa i da će platiti punu cijenu jer je vrijedan kao i svi ostali psi, a da će se on sasvim dobro s njim slagati jer i on šepa.
Učenici su naučili što je diskkriminacija i da je to jedna jako ružna osobina.
Naslikali su ljubimca kakvog imaju ili zaslužuju, a kakvi su to ljubimci, pogledajte pod OPŠIRNIJE.
[OPŠIRNIJE]
Veljača
Učenici 2.b i 1.b sa svojim učiteljicama Nadom Ban i Suzanom Skrbeta u suradnji s knjižničarkom Marijom Gajski, prikupili su hranu za odbačene ili izgubljene pse koje je spasila Udruga „Šapa u srcu“ iz Ogulina. Zamoljeni smo da hranu pričuvamo dok ne potroše hranu koju još imaju.
[OPŠIRNIJE]
Studeni
Psi vodiči
Mjesec studeni smo posvetili posebnim psima koji su školovani za rad. Detalje pročitajte pod OPŠIRNIJE.
[OPŠIRNIJE]
Rujan
Učenici 1.b su dva tjedna nakon početka nastave započeli svoju avanturu u projektu „Daj šapi glas“. Svaki im je dan od 21. do 25. rujna čitana jedna priča kako bi ih se uvelo u svijet maca i psića. Nakon čitanja priče razgovaralo se o priči i avanturama koje su u njima opisivane. Zadatak je bio senzibilizirati djecu kroz priče o životinjama.
Detalje pročitajte u opširnije.
[OPŠIRNIJE]