Ove godine pokrenut je školski projekt „Voda – izvor i nositeljica života“. Tijekom godine u integriranoj nastavi učenici će se baviti temom vode pomoću integriranih nastavnih tema i u okviru različitih nastavnih predmeta. Tematski pristup pomaže razvoju duha zajedništva kod učenika i nastavni plan čini primjerenim. Učenici uče na vlastitom iskustvu, razvijaju samopouzdanje i samopoštovanje, te osjećaj vlastite odgovornosti.
Više o projektu i odrađenim radionicama pročitajte pod OPŠIRNIJE.
Svrha projekta je poticanje ljubavi prema prirodi, skladu i očuvanju, razvijanje i poticanje znatiželje učenika, uređivanje okoliša škole i poticanje suradnju učenika.
Ciljevi ovog projekta:
Nadamo se da će avantura ovog projekta učenicima biti zanimljiva.
Vaše voditeljice projekta: Ema Kamgang Keder i Marija Gajski
Sportsko-edukativni dan u našoj školi održao se u ponedjeljak, 7.10.2019. U njemu su sudjelovali i učenici 4.a razreda koji su predstavili projekt „Kruženje vode u prirodi“. S obzirom da su prije ovoga projekta na satovima prirode i društva učili o vodi, važnosti vode i kruženju vode u prirodi, ova tema se odlično nadovezala na obrađene sadržaje. Pomoću 3-D modela koji su učenici izradili, najbolje su pokazali što su naučili. U izradi 3-D modela iskazali su svu svoju kreativnost i u likovnom stvaralaštvu. Rado su koristili sve dostupne materijale- kutije, kolaž-papir, vatu, konac, bočice, plastelin, čačkalice i ostalo što su donijeli od kuće da bi što vjernije prikazali zadano. Učenici su bili podijeljeni u četiri skupine koje su odličnom suradnjom došle do još boljih rezultata koje su onda rado i ponosno prikazali ostalim učenicima. Također su uživali i u obilasku ostalih razreda i radionica u kojima se što sudjelovali aktivno, što gledali i upijali nova iskustva, znanja i sadržaje.
Ivana Horvatić Drešar, učiteljica 4.a
Dana 7.10.2019. na projektni dan, učenici 3.c razreda posvetili su ovaj integrirani dan projektu “VODA-IZVOR I NOSITELJICA ŽIVOTA“.
Učenici su izradili „DIVOVSKU KNJIGU O VODI“, grupnim radom.
Učiteljica Dubravka, učiteljica 3.c
U ponedjeljak, 7.10.2019. u našoj školi imali smo projektni dan. Tema dana bila je Voda pa su u skladu s temom učenici produženog boravka (1.ab i 2.ab) imali razne radionice- dramsku, sportsku i likovnu radionicu. Okušali su se u glumi izvodeći mini predstavu Oblak i kapi kiše. Predstava je započeta igrokazom Ježić i Ježica, slijedile su zagonetke, igrokaz Oblačni razgovor, a zatim pjesmice Padaj, padaj kišice i Voda. Predstavu su završili igrokazom Boje prijateljstva, čija je poruka bila da shvate kako su i oni, baš kao i svaka boja u prirodi itekako jednako važni, potrebni i voljeni.
Nakon predstave slijedile su štafetne igre u dvorištu škole. Natjecali su se tko će brže prenijeti bocu vode na kuhačama. Projektni dan završen je jednom malom likovnom radionicom. Učenici prvih razreda crtali su dugu te druge motive na temu higijene, dok su učenici drugih razreda imali zadatak vatom ispuniti veliki oblak i iz postojećih likovnih radova izrezati kapi kiše.
Kroz sve ove aktivnosti učenici su se zabavili i dokazali da su pravi umjetnici u raznim područjima, kao i ono najvažnije- uočili su važnost vode za sva živa bića. Spoznali su da je voda jedan od temeljnih životnih uvjeta i da bez nje nema života.
Učiteljice produženog boravka: Antonija Kraljević i Kristina Repek
Svjetski dan zaštite močvara
Međunarodni dan zaštite močvare i močvarnih staništa obilježava se 2. veljače u svim državama svijeta.
Još prije samo dvadesetak godina, ljudi su močvarna područja smatrali nepotrebnima, prljavima i izvorima različitih bolesti. To vjerovanje dovelo je do uništavanja najbogatijih ekoloških sustava. U močvarnim područjima (koja danas čine 6% površine Zemlje) živi 40% svih biljnih i životinjskih vrsta.
Pokušavajući spriječiti daljnju devastaciju, 116 država svijeta, a među njima i Hrvatska, potpisale su tzv. Ramsarsku konvenciju kojom se obvezuju na očuvanje močvara na vlastitom teritoriju. Jedno od najvećih dostignuća Ramsarske konvencije je popis močvara od međunarodne važnosti. Iz Hrvatske na Ramsarskom popisu su Lonjsko i Mokro polje, Kopački rit, donji tok Neretve i ribnjaci Crna Mlaka.[1]
Učenici 2. b razreda pretraživalili su izvore znanja u školskoj knjižnici i pronašli su brojne zanimljivosti o močvarama.
Ukrasili smo oglasnu ploču slikama biljnog i životinjskog svijeta iz močvarnih područja.
Knjižničarka škole: Marija Gajski
[1] Wikipedia: https://hr.wikipedia.org/wiki/Me%C4%91unarodni_dan_za%C5%A1tite_mo%C4%8Dvare_i_mo%C4%8Dvarnih_stani%C5%A1ta
Ljubavni sandučić povodom Dana sv. Valentina
U predvorju škole ljubavni sandučić čeka poruke.
Napiši poruku svojoj simpatiji, stavi u kuvertu (koju možeš i sam napraviti). Na kuvertu napiši ime, prezime i razred simpatije.
Poruku ubaci do utorka prijepodne, tvoja će simpatija poruku dobiti na Valentinovo.
Piši uredno i lijepo kako bi tvoja simpatija mogla pročitati tvoju poruku i znala da je cijeniš.
U sklopu projekta školske knjižnice „Lako bontoniziranje“ učenici uče pisati pisma. Imate priliku svoj simpatiji poslati potpisanu ili anonimnu poruku povodom dana zaljubljenih.
Izrazite svoje osjećaje pismom!
NACIONALNA KAMPANJA „I JA ŽELIM ČITATI“
I ove godine knjižnica sudjeluje u Nacionalnoj kampanji za poticanje čitanja „I ja želim čitati“. Provedene su aktivnosti povodom Svjetskog dana čitanja naglas (16. veljače) kroz brojne radionice. Radionice su se održavale dva tjedna svaki dan. Učenici su se ove godine posvetili bontonu i jedni drugima su čitali priče s tematikom bontona i pravila lijepog ponašanja. Projekt školske knjižnice „Lako bontoniziranje“ se uklapa u Nacionalnu kampanju jer se sva pravila čitaju naglas, a učenici primjećuju važnost tečnog i jasnog čitanja. Nakon čitanja učenici su pravila pisali i ilustrirali. Njihove radove će obraditi učenici viših razreda na satovima informatike, te će 23. travnja na Noć knjige 2018. biti objavljeni u digitalnoj knjizi na web stranicama naše škole (http://os-imazuranica-zg.skole.hr/).
Dobili smo mogućnost ostvariti sat biblioterapije u knjižnici. U posjet nam je došla Zita, terapeutski pas iz projekta „Zita čita“ koji se također provodi u sklopu Nacionalne kampanje. Učenici koji imaju problem s javnim nastupom ili s čitanjem naglas, čitaju psu Ziti, a gospođe Ivana i Ljiljana Sabljak učenicima na zabavan i nenametljiv način osvještavaju imaju li učenici kakav problem u čitanju ili logopedski problem. Pritom učenici saznaju kako ga mogu riješiti. Učenici su Ziti pisali pisma zahvale i zaželjeli ponovni susret s predivnim gošćama.
Slika 1. Gošće Ljiljana i Ivana Sabljak i terapeutski pas Zita.
Slika 2. Učenici su se dobro potrudili sve pročitati i pokazati Ziti u knjizi.
Slika 3. i 4. Učenici su se oduševljeno podružili sa Zitom i pisali joj pisma zahvalnosti.
Knjižničarka škole: prof. Marija Gajski, mag.
Čestitali smo Božić svojoj obitelji
U sklopu projekta školske knjižnice „Lako bontoniziranje“ učenici su učili na koji se način piše tradiconalno pismo, čestitka i SMS. Saznali su pravila lijepog ponašanja prilikom pisanja na bilo kojem od tih medija. E-mail i SMS kao tehnološki moderniji mediji imaju i nova pravila pa su učenici naučili bonton na mreži i bonton prilikom pisanja SMS-a.
Uspoređujući tradicionalno pismo i SMS učenici su zaključlkili da SMS nikako ne može zamijeniti ulogu pisma. Pisali su pisma jedni drugima i dragim osobama, a nakon toga obnovili smo i tradiciju pisanja čestitki za Božić. Učenici su pisali i poslali čestitku roditeljima i osjetili draž tradicionalne pošte.
Čestitke i poštanske marke nam je donirala Hrvatska pošta i na tome im puno hvala!
Knjižničarka škole: Marija Gajski
Učenici se ponekad nađu u neugodnoj situaciji jer nisu sigurni koje je ponašanje u određenoj situaciji poželjno, a koje nije. Priznajmo da se to dogodi i odraslima. Ovaj projekt objedinjuje pravila ponašanja i lijepe manire u različitim situacijama.
Na radionicama koje se odrađuju od početka školske godine učenici će naučiti obrasce ponašanja i izraditi naš školski bonton ispisan i ilutriran vrijednim ručicama. Učenici jedni drugima naglas čitaju pravila, komentiraju ih, a zatim ispisuju i ilustriraju. Na satovima informatike učenici će obraditi radove i napraviti digitalnu knjigu za web stranicu škole. Digitalna će knjiga biti objavljena 23. travnja – Noć knjige 2018.
U sklopu tog projekta učenici su proučavali lijepo ponašanje u knjižnici, blagovaoni, na hodnicima škole, na ulici, u kinu i kazalištu, u gostima, u pisanoj komunikaciji (čestitke i pisma), u online komunikaciji (SMS, e-mail), prema odraslima, prema vršnjacima i prema samome sebi. Dio koji je vezan uz pisanje čestitki i pisma sponozorirala nam je bogatom pošiljkom Hrvatska pošta. Taj je projekt ujedno i dio Nacionalne kampanje za poticanje čitanja u kojoj škola sudjeluje jer su se sva pravila čitala naglas.
Projekt se izvodi prema ideji knjižničarke OŠ Granešina Lade Bobinac koja je u tu svrhu osnovala i „Udrugu Lako“ s ciljem održavanja hrvatske kulturne baštine i oživljavanja običaja lijepog ponašanja.