preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ivana Mažuranića Zagreb

Login

PROJEKT „DAJ ŠAPI GLAS!“

Ciljna skupina 

Učenici 1. - 4. razreda, vanjski suradnici

Partneri 

Hrvatska mreža školskih knjižničara (HMŠK), Udruga Sklonište dobrote, Čakovec, Udruga Spas, Varaždin, Azil Prijatelji, Čakovec, školski knjižničari i učitelji uključeni u projekt, predstavnici medija. 

Namjena projekta 

Briga o napuštenim životinjama. Osobni i socijalni razvoj učenika aktivnim uključivanjem u poboljšanje kvalitete života civilnoga društva kroz brigu za napuštene životinje i pomoć udrugama koje brinu o tim životinjama. 

Ciljevi projekta 

  • Razvijanje informacijske pismenosti kroz upoznavanje s problemom napuštenih životinja i izvješćivanjem o njemu.  
  • Razvijanje kreativnosti uz suradničko rješavanje problema, osmišljavanjem i provedbom jedne aktivnosti mjesečno za pomoć udrugama koje brinu o napuštenim životinjama.  
  • Zagovaranje aktivnog građanstva u svojoj zajednici kroz prezentiranje rezultata djelovanja. 

Aktivnosti i očekivani rezultati (ishodi): 

Aktivnosti: 

  • pokretanje lokalne zajednice za potporu projektu (i tim i učenici) 
  • upoznavanje odabranih učenika (predstavnici razreda) s problemom napuštenih životinja i rada udruga koje brinu o tim životinjama 
  • učenici prezentiraju problem napuštenih životinja i rada udruga koje brinu o tim životinjama drugim učenicima 
  • učenici sudjeluju u kreativnom natječaju za stvaranje vizualnog identiteta projekta 
  • upoznavanje s pojedinim životinjama o kojima će se voditi briga na nivou razreda 
  • stvaranje razrednog identiteta unutar projekta 
  • učenici zajedno s učiteljima osmišljavaju humanitarne aktivnosti za odabrane životinje/udruge i aktivnosti na promicanju rješavanja problema napuštenih životinja (jedna mačka i jedan pas po razredu) 
  • provedba osmišljenih aktivnosti 
  • promocija projekta na nivou RH (tim, učenici, pokrovitelji) 
  • uključivanje više škola u projekt (tim, pokrovitelji) 

 Ishodi: 

  • sva djeca uključene u projekt upoznata s problemom napuštenih životinja i rada udruga koje brinu o njima 
  • provedena minimalno jedna razredna humanitarna aktivnost mjesečno za određenu životinju/udrugu 
  • učenici odabrani po vlastitoj volji prezentiraju svoje aktivnosti na rješavanju problema napuštenih životinja na najmanje jednom školskom javnom istupu po tromjesečju 

Ostali očekivani ishodi 

  • Razvijena informacijska pismenost i prezentacijska vještina. 
  • Razvijena kreativnost i suradnički rad. 
  • Razvijena osobna, socijalna i građanska kompetencija. 
  • Veća prepoznatljivost škole, udruge HMŠK i udruga koje brinu o napuštenim životinjama. 
  • Provedene sve aktivnosti na nivou škola uključenih u projekt. 

Način provedbe: 

  • Pronalaženje partnera (HMŠK, udruge koje brinu o napuštenim životinjama,  mediji, zainteresirani gospodarski subjekti) i pokrovitelja. 
  • Određivanje timova za provedbu projekta i zadataka za postizanje planiranih ciljeva i rezultata.  
  • Priprema sudionika i njihove aktivnosti.  
  • Dobivanje potrebnih dozvola za provedbu projekta.  
  • Provedba planiranih zadataka.  
  • Praćenje i analiza provedbe. 

Troškovnik aktivnosti: 

Nastavne materijale osiguravaju udruge za napuštene životinje i škola, sredstva za promociju projekta osiguravaju HMŠK i zainteresirani sponzori. Ostala sredstva osigurava također škola. 

Društvena potreba za ovim projektom: 

  • Projekt je nastao kao odgovor na uočavanje problema s kojima se susreću udruge koje brinu o napuštenim životinjama kao što su nedostatna financijska sredstva i potrepštine, nedostatak volontera za rad sa životinjama, prostornih i drugih uvjeta rada.
  • Problem generira nedovoljna educiranost društva vezano uz nekontrolirano razmnožavanje ljubimaca, nedostatak odgovornosti i brige pojedinaca obzirom na nesamostalnost ljubimaca te nedovoljno razvijen volonterski segment civilnog društva u Hrvatskoj.
  • Edukacijom djece i pokretanjem na humanitarnu i volontersku aktivnost projekt bi trebao smanjivati navedene probleme. 

Plan u slučaju da projekt propadne (minimalna alternativa):  

Provedena jednokratna akcija na nivou škole za pomoć lokalnoj udruzi koja brine o napuštenim životinjama. 

Vrjednovanje i korištenje rezultata vrjednovanja: 

Anketa o stupnju zadovoljstva učenika radom na projektu i rezultatima.  

Popraćenost na webu škole i ostalim medijima. 

Izvješća udruga koje brinu o napuštenim životinjama. 

Izvješća škola o rezultatima provedbe projekta. 

Tim za provedbu: 

                Nada Ban, učiteljica 1.b

Marija Gajski, školska knjižničarka  

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Prosinac
Autor: Valentina Ćorić, 11. 1. 2021.

Pod OPŠIRNIJE pogledajte kako smo obiljžili Dan zaštite životinja, što smo čitali, što gledali i što smo to organizirali. I najvažnije, upoznajte naše nove prijatelje!


Poklon - animirani film

 

8. 12. - Poklon, potresan animirani film o dječaku koji je ovisan o video igricama a zbog invaliditeta ne želi izlaziti iz kuće.

POKLON - animirani film

 

Dan zaštite životinja

 

11. 12. Povodom Dana zaštite životinja koji se obilježava 10. prosinca učenici su gledali power point prezentaciju o napuštenim psima i mačkama koju je napravila knjižničarka – poticaj za prikupljanje pomoći za pse i mace.

Neki si učenici do sada nisu mogli predstaviti pse i mačke kao prava živa bića nego kao likove iz crtića i slikovnica.

Činjenica da psi i mace ponekad budu napušteni, zlostavljani i izgladnjivani do sada je učenicima bila potpuno apstraktna. 

FORA – SPAŠENA IZ ŠUME

SPAŠENA SA CESTE IZMEĐU DVA SELA

NEUHRANJENI PAS

  

TIMMY                                                                                      BUCKO

 

 

    

TINČICA JE SLIJEPA NA JEDNO OKO                            DAGMAR

   

BEZIMENA MACA TRAŽI DOM                                        BEZIMENA MACA TRAŽI DOM

BEZIMENA MACA TRAŽI DOM

 

Psići koji traže dom

 

Ovaj je psić iz svog doma morao otići jer je dijete alergično na psa.

 

 

LINA

Najviše voli vrijeme provoditi u ovoj kanti, budući da raste, trebala bi joj nova kanta

 

Tužna ronijeva priča

 

Ronijeva je priča je baš tužna.

Ovaj je pas doživio zlostavljanje. Djeca osnovne škole u Sarvašu su ga zavezala za drvo i pretukla. Prvo su ga trebali pridobiti kako bi ga zavezali i onda je doživio strašno razočarenje u ljudski rod. Prošao je bez većih ozljeda, barem onih vidljivih, jer je učiteljica reagirala. Ona je jedna od tri osobe koje su ga u Sarvašu hranile, bile jedine dobre osobe u njegovom životu. Pitamo se zašto se nekome zamjerio maleni pas od svega desetak kila. Već je jednom izdan kad su ga izbacili iz doma.

Roni ne voli djecu. Trzne se čim neko dijete prođe kroz Azil. Teško je psiću objasniti, da baš kao i odrasli nisu svi isti, neki su vrijedni poznavanja i ljubavi.

Roni je preživio jer je borac. Psi nikada ne izgube ono s čim se neka ljudska djeca ni ne rode. On je dobar pas kojemu sve što treba jest nova prilika, Azil bi trebao biti samo most do nje. Do onih nekih tako već izlizanih slika o kojima svi sanjamo, ali koga briga za originalnost, bitna je sigurnost a nju jedino ljubav može dati. Roni se rodio 2018. a tko želi može ga upoznati uživo u Azilu i s njim podijeliti ono što ima.

Prikupljamo hranu za psiće i mace

14. 12. Poziv ostalim razredima na prikupljanje pomoći za skloništa za pse i mačke uz PP prezentaciju napuštenih pasa i mačaka povodom dana zaštite životinja, 10. prosinca.

 

Priča o nepoželjnom mačku

16. 12. Čitanje slikovnice Figaro, mačak koji je hrkao

Čitali smo priču o domaćim životinjama i kućnim ljubimcima i pritom naučili razliku između domaće životinje i kućnih ljubimaca.

Ovo je originalna priča za djecu o mačku Figaru kojega su druge životinje protjerale iz zajedničkog dvorišta jer je nepodnošljivo hrkao.

Nakon izvjesnog vremena zaključile su da bez mačka ništa nije isto i da su miševi u dvorištu sve brojniji, pa su ga sve zajedno zamolile da im se vrati.

Priča o toleranciji i zajedničkom suživotu





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju