preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ivana Mažuranića Zagreb

Login

PROJEKT „DAJ ŠAPI GLAS!“

Ciljna skupina 

Učenici 1. - 4. razreda, vanjski suradnici

Partneri 

Hrvatska mreža školskih knjižničara (HMŠK), Udruga Sklonište dobrote, Čakovec, Udruga Spas, Varaždin, Azil Prijatelji, Čakovec, školski knjižničari i učitelji uključeni u projekt, predstavnici medija. 

Namjena projekta 

Briga o napuštenim životinjama. Osobni i socijalni razvoj učenika aktivnim uključivanjem u poboljšanje kvalitete života civilnoga društva kroz brigu za napuštene životinje i pomoć udrugama koje brinu o tim životinjama. 

Ciljevi projekta 

  • Razvijanje informacijske pismenosti kroz upoznavanje s problemom napuštenih životinja i izvješćivanjem o njemu.  
  • Razvijanje kreativnosti uz suradničko rješavanje problema, osmišljavanjem i provedbom jedne aktivnosti mjesečno za pomoć udrugama koje brinu o napuštenim životinjama.  
  • Zagovaranje aktivnog građanstva u svojoj zajednici kroz prezentiranje rezultata djelovanja. 

Aktivnosti i očekivani rezultati (ishodi): 

Aktivnosti: 

  • pokretanje lokalne zajednice za potporu projektu (i tim i učenici) 
  • upoznavanje odabranih učenika (predstavnici razreda) s problemom napuštenih životinja i rada udruga koje brinu o tim životinjama 
  • učenici prezentiraju problem napuštenih životinja i rada udruga koje brinu o tim životinjama drugim učenicima 
  • učenici sudjeluju u kreativnom natječaju za stvaranje vizualnog identiteta projekta 
  • upoznavanje s pojedinim životinjama o kojima će se voditi briga na nivou razreda 
  • stvaranje razrednog identiteta unutar projekta 
  • učenici zajedno s učiteljima osmišljavaju humanitarne aktivnosti za odabrane životinje/udruge i aktivnosti na promicanju rješavanja problema napuštenih životinja (jedna mačka i jedan pas po razredu) 
  • provedba osmišljenih aktivnosti 
  • promocija projekta na nivou RH (tim, učenici, pokrovitelji) 
  • uključivanje više škola u projekt (tim, pokrovitelji) 

 Ishodi: 

  • sva djeca uključene u projekt upoznata s problemom napuštenih životinja i rada udruga koje brinu o njima 
  • provedena minimalno jedna razredna humanitarna aktivnost mjesečno za određenu životinju/udrugu 
  • učenici odabrani po vlastitoj volji prezentiraju svoje aktivnosti na rješavanju problema napuštenih životinja na najmanje jednom školskom javnom istupu po tromjesečju 

Ostali očekivani ishodi 

  • Razvijena informacijska pismenost i prezentacijska vještina. 
  • Razvijena kreativnost i suradnički rad. 
  • Razvijena osobna, socijalna i građanska kompetencija. 
  • Veća prepoznatljivost škole, udruge HMŠK i udruga koje brinu o napuštenim životinjama. 
  • Provedene sve aktivnosti na nivou škola uključenih u projekt. 

Način provedbe: 

  • Pronalaženje partnera (HMŠK, udruge koje brinu o napuštenim životinjama,  mediji, zainteresirani gospodarski subjekti) i pokrovitelja. 
  • Određivanje timova za provedbu projekta i zadataka za postizanje planiranih ciljeva i rezultata.  
  • Priprema sudionika i njihove aktivnosti.  
  • Dobivanje potrebnih dozvola za provedbu projekta.  
  • Provedba planiranih zadataka.  
  • Praćenje i analiza provedbe. 

Troškovnik aktivnosti: 

Nastavne materijale osiguravaju udruge za napuštene životinje i škola, sredstva za promociju projekta osiguravaju HMŠK i zainteresirani sponzori. Ostala sredstva osigurava također škola. 

Društvena potreba za ovim projektom: 

  • Projekt je nastao kao odgovor na uočavanje problema s kojima se susreću udruge koje brinu o napuštenim životinjama kao što su nedostatna financijska sredstva i potrepštine, nedostatak volontera za rad sa životinjama, prostornih i drugih uvjeta rada.
  • Problem generira nedovoljna educiranost društva vezano uz nekontrolirano razmnožavanje ljubimaca, nedostatak odgovornosti i brige pojedinaca obzirom na nesamostalnost ljubimaca te nedovoljno razvijen volonterski segment civilnog društva u Hrvatskoj.
  • Edukacijom djece i pokretanjem na humanitarnu i volontersku aktivnost projekt bi trebao smanjivati navedene probleme. 

Plan u slučaju da projekt propadne (minimalna alternativa):  

Provedena jednokratna akcija na nivou škole za pomoć lokalnoj udruzi koja brine o napuštenim životinjama. 

Vrjednovanje i korištenje rezultata vrjednovanja: 

Anketa o stupnju zadovoljstva učenika radom na projektu i rezultatima.  

Popraćenost na webu škole i ostalim medijima. 

Izvješća udruga koje brinu o napuštenim životinjama. 

Izvješća škola o rezultatima provedbe projekta. 

Tim za provedbu: 

                Nada Ban, učiteljica 1.b

Marija Gajski, školska knjižničarka  

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Listopad
Autor: Valentina Ćorić, 9. 12. 2020.

Budući da je 4. listopada, Međunarodni dan zaštite životinja bio u nedjelju. Obilježavali smo ga cijeli tjedan od ponedjeljka 5. listopada. Detalje pročitajte, a fotografije pogledajte u OPŠIRNIJE.

                                                    


5. 10. Što trebamo znati o kućnim ljubimcima i na što trebamo biti spremni?

Razgovarali smo s učenicima što trebamo znati  o kućnim ljubimcima, posebice o psima i mačkama ako ih želimo za kućne ljubimce. Odgovori su nam dali do znanja da su naši prvašići dobro informirani i da dobro razumiju što sve kućnim ljubimcima treba. Znali su da se o kućnim ljubimcima treba brinuti i što to znači briga za kućne ljubimce: redoviti obroci, higijena, šetnja, veterinarska skrb, igre i ljubav. Brinuti se za kućnog ljubimca je odricanje, ali ljubav koju nam pružaju je nemjerljiva.

 

U ovom trenutku učenicima nije pala na pamet ideja da bi netko zanemario, napustio ili ozlijedio psa ili mačku. Odlučili smo ih još malo ostaviti u tom uvjerenju.

 

6. 10. Čitali smo priču „Oprostite, jeste li Vi vještica?“

 

   

Glavni lik Herbert je mala crna maca bez doma. Za hladnog vremena maca je odlazila u gradsku knjižnicu i tamo po cijele dane čitala knjige. Naišla je tako na Enciklopediju vještica i otkrila da one naročito vole crne mace. Prema opisu kako izgledaju vještice uputila se maca u potragu za vješticom kako bi je usvojila. Nakon neugodnih avantura u kojima se ni jednoj ženi nije dopalo da je naziva vješticom, maca se pokunjeno vratila u knjižnicu i naišla na puno malih vještica koje su je oduševljeno udomile.

Danas smo saznali da postoje mace lutalice koje nemaju svoj dom i da je i njima potrebna hrana, toplina i ljubav kao i svakoj drugoj maci.

 

Učiteljica je napravila macu od kolaža, a učenici su je zatim slikali.

 

7. 10. Izrada malih maca od kolaža

Učiteljica je napravila veliku macu od kolaža, a onda su za njom i učenici napravili male mace od kolaža.

Svaki je učenik predstavio svoju macu: kako se zove, što voli raditi, koje je boje i tko su joj vlasnici.

8.10. Izrađivali smo psa od kolaža. S obzirom da je to 1. razred, iz matematike smo učili geometrijske likove. Zadatak je bio napraviti psa od geometrijskih likova.

  

9. 10. Vizualni identitet: Slogan i logo.

Izrada slogana od kolaž papira. MAČKA I PAS TRAŽE SPAS!

Učenici su se jako namučili izrezujući slova.

  





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju