Međunarodni projekt NAŠA MALA KNJIŽNICA, projekt za poticanje kritičkog čitanja

Ciljevi projekta:

  • Poticanje kritičkog čitanja već od najranije dobi
  • Promoviranje vrhunskih književnih djela hrvatskih i stranih autora koja prate ilustracije izrađene prema najvišim umjetničkim standardima
  • Pristupačnost kvalitetnih knjiga stranih autora na hrvatskom jeziku našim čitateljima
  • Suradnja učitelja/knjižničara, roditelja i učenika
  • Uključivanje roditelja u školsku zajednicu

Namjena projekta:

Projekt NAŠA MALA KNJIŽNICA usmjeren je na stalno povećanje i razvoj publike među djecom, kako bismo u budućnosti dobili publiku koja će biti spremna kritički čitati književna djela.

Način projekta:

  • Zemlje partneri ove godine su Slovenija, Hrvatska i Estonija.
  • Škola će kupiti paket knjiga – naslova koje je Ibis grafika (partner projekta) odabrala kao vrijedna djela čije su autori i ilustratori zaslužili dodatnu međunarodnu promociju.
  • Uz svaki kupljeni “paket” na poklon će se dobiti kreativne knjižice prema kojima će se provoditi program.
  • KREATIVNE KNJIŽICE sastoje se od zanimljivih zadataka nastalih na temelju knjiga iz projekta. Kreativnu knjižicu dobit će na poklon svako dijete u skupini.
  • Jedna od nagrada za sudjelovanje u projektu bit će GOSTOVANJE AUTORA u nekoliko škola i vrtića.
  • Kako bismo ipak osigurali što većem broju djece da vide autore djela koja čitaju, pokušat ćemo organizirati zajedničko druženje za zainteresirane izvan pojedine škole.

Marija Gajski, školska knjižničarka

Karmen Maduna, učiteljica razredne nastave

Projekt NAŠA MALA KNJIŽNICA

U sklopu međunarodnog projekta „Naša mala knjižnica“ u suradnji s knjižničarkom prof. Marijom Gajski učenici 3.d uspješno su kroz razne aktivnosti započeli obradu novih književnih djela.

Kroz prekrasnu priču „Drhturavi vitez“ upoznali smo Litvu, domovinu autora priče. Zatim smo svratili u Italiju jer smo pročitali novu priču „Tko je Antonio?“ talijanske spisateljice Susanne Mattiangeli .

Kroz razne igre (labirintem premetaljkem četverosmjerke, crteže i opise) djeca su sa zanimanjem i aktivnošću sudjelovala u radu popunjavajući kreativne knižice. Plakate koje su djeca napravila poslat ćemo na nagradni natječaj, a čeka nas istvaranje čitateljskih vlakića.

Veselimo se novim knigama, likovima i nihovim doživljajima!

Karmen Maduna, učiteljica 3.d

Detalje pročitajte pod OPŠIRNIJE.

Čitanje priče „Tko je Antonio?“

O KNJIGAMA

Kestutis Kasparavičius: DRHTURAVI VITEZ

Kestutis Kasparavičius poznati je i cijenjeni litavski ilustrator i pisac djela za djecu, poznatih među djecom Europe, Azije, Sjeverne i Južne Amerike. Ilustracije je počeo objavljivati 1984. u Litvi, a svoj prvi tekst za svoje ilustracije napisao je 2003. Više puta nominiran je za Andersenovu i za nagradu Astrid Lindgren, a 2012. došao je i na IBBY-jevu Časnu listu. Ove godine napisao je, u ime međunarodne organizacije IBBY, Poruku djeci svijeta povodom Međunarodnog dana dječje knjige.

Patkograd se smjestio na obje strane obale vijugave rijeke i ljeti bi u njemu bilo i previše bučno. Moglo se tu uvijek čuti veselo kvakanje i graja patkica koje su se brčkale u vodi. Lako je ljeti, ali sada  je kasna jesen. Antun gleda kroz prozor i nimalo se ne veseli jeseni, sve je tmurno i sivo. I tako su se jednog dana s neba počele spuštati lake bijele snježne pahuljice. Savršeno vrijeme da sve patke izvuku svoje klizaljke i krenu na klizalište, ali i da se Antun pokaže pred susjedom Kržuljicom. Nepredvidivim spletom okolnosti, sramežljivi Antun postaje junakom cijele priče! U priči autor nas podsjeća da istinska radost nisu najdragocjenije klizaljke, već ljubav i povezanost među ljudima svijeta, bez obzira na to koliko oni bili različiti.

Susanna Mattiangeli, Mariachiara Di Giorgio: TKO JE ANTONIO?

Susanna Mattiangeli napisala je nekoliko odličnih slikovnica i 2018. dobila najznačajniju talijansku nagradu za dječju književnost – Nagradu Andersen za pisca godine.

Mariachiara Di Giorgio studirala je ilustraciju u Rimu i Parizu. Svestrana umjetnica koja se bavila raznim dizajnerskim poslovima prije nego se 2012. posve posvetila ilustriranju knjiga. Njezini radovi dvaput su izloženi na Sajmu dječje knjige u Bologni i na 58. izložbi The New York Society of Illustration.

Tko je Antonio? Iz naslovnice slikovnice, na kojoj se pojavljuje osam slika Antonia, moglo bi se reći da je dijete. Normalno dijete koje skače, čita, boji se i skriva se kad se boji. Otvaranjem korica, otkrivamo da je malo reći da je Antonio jednostavno dijete. U stvari, kad je s mamom i tatom, Antonio je sin, s bakom je unuk, s tetom nećak, a s rođacima rođak. U vrijeme nogometa je napadač, u autobusu je putnik, ali i majmun koji visi na drveću tropske šume…

Antonio je dječak koji stvarno ima mnogo uloga – sin, unuk, nećak, rođak, učenik, plivač… A tko je on za pripovjedača? Onaj koji zaboravlja šiljilo, koji se voli igrati skrivača, ali prije svega njegov je najbolji prijatelj!

Aino Havukainen, Sami Toivonen: TIKO I PIKO

Bračni par iz Finske Aino Havukainen i Sami Toivonen napisao je zanimljivu knjigu “Tiko i Piko: Slučaj Prepolovitelj”. Čitajući knjigu, učenici 3.d morali su otkriti tko je Prepolovitelj. Tako smo svi u društvu Tika i Pika postali na kratko detektivi. Naučili smo da nam za sreću nije potrebno puno stvari. Sve što nam nije potrebno lijepo je nekome darovati.
Otiscima prstiju, kao pravi detektivi oblikovali smo zanimljive oblike.

Učiteljica 3.d Karmen Maduna i profesorica Marija Gajski

Ida Mlakar Črnič, Peter Škerl: U BLIZINI ŽIVI DJEVOJČICA

U veljači smo nastavili s projektom Naša Mala knjižnica. Na red je došla prekrasna slikovnica Ide Mlakar Crnić “U blizini živi djevojčica”.

Spisateljica je iz Slovenije, naše susjedne zemlje.

Nakon pročitane priče učenici 3.d su iznosili svoje osjećaje i misli o djelu. Svi su osjećali tugu i suosjećanje. Naime, slikovnica priča priču o “nevidljivoj” djeci, onoj djeci koju ne biraju u svoju ekipu, ne pozivaju na rođendane, ne hvale njezinu frizuru ili odjeću… jer nije dovoljno bogata, dovoljno lijepa, dovoljno samosvjesna… Svako dijete zaslužuje pozornost, ljubav i prijateljstvo. Svako je dijete važno, pokažite prijateljima u razredu, susjedima i obitelji da su važni.

Uz našu kreativnu knjižicu puno smo naučili i pritom se zabavili. Pronalazili smo razlike na slikama, crtali smo, opisivali, sastavljali pjesmice…

Na kraju sata smo odigrali zanimljivu igru: hvalili smo jedni druge za nešto što smo učinili taj dan.

Učenici su zatim izradili modele sobe djevojčici koja se osjeća tužno, nevoljeno i izdvojeno, onakvu sobu kakvu zaslužuje. Te ćemo radove poslati na natječaj. Fotografije radova pogledajte pod OPŠIRNIJE. 

Učiteljica 3.d Karmen Maduna i profesorica Marija Gajski

Plakati o patkama
Pod OPŠIRNIJE pogledajte fotografije plakata poslanih na nagradni natječaj.
Nada Horvat: “Slučajevi Macana detektiva”

Naše sudjelovanje u projektu “Naša mala knjižnica” nastavilo se čitanjem knjige Nade Horvat: “Slučajevi Macana detektiva”. Poznata spisateljica je rođena u našoj domovini te nam je to olakšalo pitanja koja su prva nakon čitanja knjige – pitanja o državi iz koje dolazi pisac knjige.

Više pročitajte pod OPŠIRNIJE.

“Slučajevi detektiva Macana” zainteresirali su učenike i rado su zajedno s Macanom istraživali  i otkrivali rješenja. Promatrali smo tragove stopala, uzimali otiske prstiju i pisali recepte za kolače koji uveseljavaju djecu.

Bili smo i novinari te intervjuirali našeg detektiva Macana.

Na kraju smo napisali naše prve putopise i tako se sjetili lijepih putovanja.

Učenicima je ovakva obrada letire bila jako zabavna.

Karmen Maduna, učiteljica 3.d

Marija Gajski, školska knjižničarka

Tamara Bakran: “Rosica i fazan i druge priče”

Tamara Bakran je spisateljica prekrasnih priča pobezanih u knjigu “Rosica i fazan i druge priče”. Uvela je učenike 3. d u svijet mašte, neobičnih likova, mitskih bića i lijepih pouka.

Što smo radili i kako nam je bilo pročitajte pod OPŠIRNIJE.

Crtali smo strip prema odabranoj priči, izrađivali obiteljsko stablo, razgovarali o našim snovima ali i o noćnim morama. Kao dodatni zadatak učenici su izrađivali neobično prometno sredstvo, a njihova mašta bila je bezgranična.

U sjećanju će nam ostati prekrasna rečenica Tamare Bakran iz priče “Srce – kuća”: “Srce je kao neka rastuća kuća, kuća koja raste od radosti i u njoj ima dovoljno postojanja za sve.” Učenici su se u potpunosti složili s tom izjavom!

Karmen Maduna, učiteljica 3.d

Marija Gajski, školska knjižničarka

Čitateljski vlakić

U školskoj godini 2020./2021. u 3. d razredu koji broji 22 učenika proveli smo međunarodni projekt „Naša mala knjižnica“. Izabrane knjige čitali smo i analizirali u sklopu sata lektire.
Što smo radili, kako je to izgledalo te kakva je reakcija učenika pogledajte pod OPŠIRNIJE.

Za djecu je ovakav način rada bio pravo osvježenje. Na zanimljiv način upoznali smo pisce i spisateljice putujući i upoznavajući njihove domovine. Djeca su na satu naglas čitala, štafetno ili u paru, izražavali smo dojmove nakon čitanja riječima ili crtežom, a zatim se zabavljali rješavajući našu Kreativnu knjižnicu.

U Kreativnoj knjižnici mnoštvo je maštovitih zadataka (zagonetki, križaljki, intervjua, stripova i još puno toga). Rješavali smo zadatke na satu, a ponešto je bilo ostavljeno za rad kod kuće. U dodatne su se zadatke rado uključili roditelji, bake i djedovi. Na taj su način stvoreni pravi mali projekti (Azrina soba, zekino neobično prometalo, plakat o patkama…).

Učenici su bili potaknuti čitati. Popisali su knjige koje su pročitali tijekom školske godine i kad smo ih izbrojali otkrili smo da su pročitali ukupno 261 knjigu, tako da naš čitateljski vlakić broji 261 vagon. Bravo 3. d.!

O tome kako su djeca doživjela rad na ovom projektu, najbolje će Vam reći ona sama.

Karmen Maduna, učiteljica 3.d

Marija Gajski, školska knjižničarka

Učenički dojmovi

Kakvi su dojmovi učenika, što ih se najviše dojmilo, ali i što su naučili istražite u radovima koji se nalaze pod OPŠIRNIJE.

Ostale novosti

Obavijest

Obavijest

Draga djeco, roditelji, kolege razrednici, upućujemo vam par savjeta kako se nositi s viješću o traumatskom događaju...

Pročitajte više
Skip to content