Ciljevi projekta:
- Popularizirati knjigu i knjižnicu.
- Čitanje knjige pretvoriti u poželjnu aktivnost učenika.
- Razvijati kritičko mišljenje i način izražavanja komentiranjem
- pročitanoga.
Namjena projekta:
- Poticanje učenika na čitanje i čuvanje knjiga.
- Razvijati i poticati znatiželju učenika.
- Širiti obzore i zavoljeti čitanje.
- Razvijanje dječjeg interesa za knjigu i poticanje na razvoj
- čitalačkih navika.
- Djelotvorno korištenje slobodnog vremena.
- Posjet kulturnim ustanovama i priredbama.
- Sudjelovanje u prigodnim natjecanjima.
Način realizacije projekta:
- Svaki dan učenici 15 minuta čitaju knjigu po vlastitome izboru.
- Knjigu uglavnom odabiru u školskoj knjižnici, ali mogu donijeti i svoju omiljenu knjigu koju će čitati.
- Knjigu ne nose kući, već je ostavljaju u učionici.
- Nakon svakog ciklusa čitanja, koji traje oko dva mjeseca, u školskoj se knjižnici organizira okrugli stol gdje učenici raspravljaju o pročitanim knjigama i preporučuju jedni drugima svoje omiljene naslove.
- Izbor knjiga za projekt isključuje lektirne naslove.
Marija Gajski, školska knjižničarka
Prvi okrugli stol
Svakih dva mjeseca predviđen je Okrugli stol učenika drugih razreda u vezi pročitanih knjiga. Prijašnjih je godina bila zamisao da se iz svakog razreda nekoliko učenika.
Prvi Okrugli stol je bio u studenom, nakon završetka Mjeseca hrvatske knjige (15. listopada – 15. studenog).
S obzirom na epidemiološke mjere ove smo godine razgovore o knjigama proveli u svakom razredu zasebno, a učenici su pisali dojmove o pročitanim knjigama.
Drugi okrugli stol
Dočekali smo i drugi Okrugli stol na kojem smo raspravljali o knjigama koje smo čitali
tijekom školskih praznika. Djeca su doista uživala u slikovnicama i knjigama.
To je jako lijepo i korisno jer oni koji dobro čitaju i razumiju pročitano, brže i lakše će
samostalno učiti.
MAŠA I ŽIVOTINJE
U knjizi mi se najviše svidjelo kad su Maša i njezina obitelj išli u zoološki vrt.
Preporučila bih knjigu drugima jer mi je bila zabavna.
ARIANA
Čitala sam priču o Djedu Božićnjaku.
Svidjela mi se jer ima u sebi Božićni duh. Svima bih je preporučila jer je lijepa i iz nje
učimo.
Treći okrugli stol
Pred proljetne praznike učenici su se pohvalili svojim čitateljskim umijećem i brojem pročitanih knjiga.
Važno je ipak naglasiti da nije broj pročitanih knjiga najznačajniji, iako je i on dobar pokazatelj čitalačkog umijeća, nego da samo toliko svladali čitanje da uživamo u svakoj pročitanoj knjizi.
TENA
Ove godine sam pročitala knjige “Dolina divovskih kostura”, “Lov na škrinju s blagom”, “Pustolovina na divljem zapadu”, “Tajna dvorca strave”, “Zagonetka mucavog papagaja”, “Ja nisam super miš”, pet knjiga o Kapetanu Gaćeši, “Kleopatra i zagonetna mumija” i “Detektiv Miki”.
Ove knjige su bile zanimljive, a neke i zabavne..
Najviše volim čitati detektivske romane.
Preporučila bih prijateljima “Detektiv Miki” zato što se lako čita, a zanimljiva je!
Audio knjiga
Učenici 2. d razreda pod vodstvom učiteljice Veronike Rožman Čorak obilježili su Dan planete zemlje i Noć knjige izradom audio knjige.
Učenici su uz svoje ilustracije pročitali kako možemo spasiti našu Zemlju.